W sobotę 18 maja 2013 r. na parafii ewangelicko-augsburskiej w Katowicach odbyło się kolejne posiedzenie Zarządu Głównego PTEw. Wśród spraw bieżących na wniosek Oddziału w Sopocie podjęto decyzję o zmianie jego nazwy na „Oddział Gdański z siedzibą w Sopocie”.
Dokonano przeglądu realizacji uchwał Walnych Zgromadzeń Delegatów z 2012 i 2013 r. Spośród pięciu uchwał z 2012 r. nie zakończono jeszcze realizacji dwóch, dotyczących opracowania i wydania broszury informacyjnej PTEw – przewiduje się realizację tego zadania do końca 2013 r., oraz z powodów personalnych jeszcze nie zakończyła swoich prac komisja statutowa – zakłada się, że komisja przedstawi Zarządowi propozycje zmian w statucie PTEw jesienią br.
Natomiast obydwie uchwały z 2013 r. zostały zrealizowane – dotyczyły one określenia przez Zarząd wysokości składek członkowskich i kwot odprowadzanych przez Oddziały do Zarządu Głównego, oraz uruchomienia profili PTEw na najpopularniejszych portalach społecznościowych Facebook i Twitter.
Podjęto decyzję o zmniejszeniu wysokości kwot odprowadzanych przez oddziały do Zarządu Głównego. Od 2013 r. oddziały powinny odprowadzać 10% pobranych w danym roku składek członkowskich, które wynoszą 24 zł rocznie, natomiast od osób niepracujących 15 zł rocznie.
Spośród kilkunastu projektów logo PTEw, jakie Zarząd Główny otrzymał do akceptacji, wybrano dwa z zaleceniem dokonania drobnych zmian w ich kolorystyce. Po poprawkach Zarząd Główny podejmie decyzję o ostatecznym wyborze formalnego logo PTEw.
Ponadto omawiano sprawy współpracy z Archiwum Państwowym w Katowicach, zakończenia formalności związanych z likwidacją oddziałów w Wiśle i Lublinie, oraz sytuacji finansowej PTEw.
Następne posiedzenie Zarządu Głównego PTEw odbędzie się we wrześniu w Koszalinie podczas XIX Forum Ewangelickiego.
Odpowiedz